آخر التعليقات

الاثنين، 1 أبريل 2013

احساس درد كشى

   الله متعال فرمود:" إن الذين كفروا بآياتنا سوف نصليهم ناراً كلما نضجت جلودهم بدلناهم جلوداً غيرها فذوقوا العذاب إن الله كان عزيزاً حكيماً" (النساء-56)

يعنى: " آنانكه به آيات ما كافر شدند بزودى به آتش دوزخشان درافكنيم كه هرچه پوست تن آنها بسوزد پوستى ديگرش مبدل سازيم تا بخشند سختى عذاب را كه همانا الله مقتدر و كارش از روى حكمت است" (نساء 56)

همچنين فرمود:"و سقوا ماءً حميماً فقطع أمعاءهم" (محمد-15)

يعنى:"(وآب جوشان (جهنم) نوشانيده شدند تا روده هايشان را پاره پاره گرداند " (محمد 15)

حقيقت علمى:

عقيدهء كه پيش از كشف هاى علمى حكمفرما بود كه تن همگى با دردها حس مى كند
و براى هيج يك روشن نبود كه پوست تن خاتمه هاى عصبى متخصص نقل احساس ها و درد ها دارد تا آنوقتى كه نقش خاتمه هاى عصبى در پوست كشف شد و پوست مهمترين عضو است زيرا شمارش بيشتر از آنها دارد دكترهيد heads, sclassification   احساس پوستى را به دو گروه تقسيم كرد احساس دقيقى epicritic  مخصوص به تشخيص حاسه دست زنى سبك وتفاوت ساده در گرما است و احساس اولى protopathic  مخصوص درد و گرماى سخت است و هر كدام با نوع از واحدهاى عصبى كار مى كند. همچنين سلول ها است مخصوص كشف تحولات ويژه در محيط زيست receptors  وبه چهار نوع منقسم شود: سلول هاى كه با محيط زيست  (exteroceptoceptors) متأثر شود و آن مخصوص حاسه دست زنى است و جرم هاى (مايز) metssners corpuscles وجرم هاى (ميركل) merkels corpu scles    الله متعال فرمود:" إن الذين كفروا بآياتنا سوف نصليهم ناراً كلما نضجت جلودهم بدلناهم جلوداً غيرها فذوقوا العذاب إن الله كان عزيزاً حكيماً" (النساء-56)

يعنى: " آنانكه به آيات ما كافر شدند بزودى به آتش دوزخشان درافكنيم كه هرچه پوست تن آنها بسوزد پوستى ديگرش مبدل سازيم تا بخشند سختى عذاب را كه همانا الله مقتدر و كارش از روى حكمت است" (نساء 56)

همچنين فرمود:"و سقوا ماءً حميماً فقطع أمعاءهم" (محمد-15)

يعنى:"(وآب جوشان (جهنم) نوشانيده شدند تا روده هايشان را پاره پاره گرداند " (محمد 15)

حقيقت علمى:

عقيدهء كه پيش از كشف هاى علمى حكمفرما بود كه تن همگى با دردها حس مى كند
و براى هيج يك روشن نبود كه پوست تن خاتمه هاى عصبى متخصص نقل احساس ها و درد ها دارد تا آنوقتى كه نقش خاتمه هاى عصبى در پوست كشف شد و پوست مهمترين عضو است زيرا شمارش بيشتر از آنها دارد دكترهيد heads, sclassification   احساس پوستى را به دو گروه تقسيم كرد احساس دقيقى epicritic  مخصوص به تشخيص حاسه دست زنى سبك وتفاوت ساده در گرما است و احساس اولى protopathic  مخصوص درد و گرماى سخت است و هر كدام با نوع از واحدهاى عصبى كار مى كند. همچنين سلول ها است مخصوص كشف تحولات ويژه در محيط زيست receptors  وبه چهار نوع منقسم شود: سلول هاى كه با محيط زيست  (exteroceptoceptors) متأثر شود و آن مخصوص حاسه دست زنى است و جرم هاى (مايز) metssners corpuscles وجرم هاى (ميركل) merkels corpu scles  سلول هاى مو خاتمه پيازچه هاى كروز eruseendbulbes  كه مخصوص سرما است لوله هاى روفنى ruffinis cylini  كه مخصوص گرما است خاتمه هاى عصب هاى نقل كن احساسات درد كشى است پس پوست ثروتند تر جزء از لحاظ خاتمه هاى عصب هاى نقل كن درد كشى و گرما است همچنين دانشمندان كالبد شكافى ثابت كردند كه آنكسى كه پوستش سوخته شد بيشتر با درد كشى بعلت پوسيدگى خاتمه هاى عصبى نقل كن درد حس نمى كند برخلاف سوزش هاى كمتر (درجهء دوم) است چون درد كشى سخت تر بعلت بر انگيجتگى خاتمه هاى عصبى اشكارا است همچنين دانشمندان كالبد شكافى ثابت كردند كه روده هاى باريك از رود خالى از پذيرائى كنان حسى است درحاليكه در منطقه مسريقا با انبوهى هست كه ميان زير پوست و پرده خارجى روده هاى كه با زير پوست پركن پوشيده شد واقع است و در همين منطقه چندى زياد از جرم هاى (باسنيى كه بزرگى زيرپوستى 20400 سم مكعب مى رسد ومساوى با همين بزرگى پوست بيرونى تن است همچنين برخورد كن دردكشى receptors  و واحد هاى حسى ديگرى كه در روده ها هست با آنچه در پوست هست شباهت دارد000

جهت معجزه گرى:

الله منزه و متعال روشن داد كه پوست جاى درد است پس الله بزرگوارا  پوست در آيه نخست به احساس بست ودر حاليكه پوست پوسيده وسوخته شود وتشكيلاتش و وظيفه اش را بر باد بدهد و احساس درد شكنجه از بين برود پوست جديىد با تشكيلات و وظيفه هاى تمام كه خاتمه هاى عصبى متخصص احساس گرما و درد سوزش نقش هايش و وظيفه هايش را بيانجامد تا اين انسان كافر با آيه هاى الله متعال شكنجه سوزش آتش را چشد. دانش نو كشف كرد كه خاتمه هاى عصبى مربوط به احساس گرما و درد هاى سوزش با انبوهى جز در پوست نيست و هيج كسى نتوانست از اكتشاف دقيقى و پشرفتهء علم كالبدشكافى با دقت كه اين حقيقت كه قران مجيد از چهارده سده نشان داد بشناسد بدين طور معجزه و آيه هاى الله متعال اشكارشود

قران مجيد كافران را با شكنجه به آب جوشانى كه در آيهء دوم روده هايشان را پاره پاره كند پس راز بر ملا شد ولى اگر پاره شد آب جوشان از آب به منطقهء مساريقاى ثروتمند با پذيرا كنان گرما و درد و خاتمه هاى عصبى نقل كن آنها به مغز بيرون شود  سپس انسان دراين وقت به سخت تر درجه هاى د رد كشى حس مى كند. بدين طورمعجزه گرى علمى درد كشى از راه سازگارى ميان حقيقت هاى پزشكى و معجزه هاى قرآن مجيد آشكار شود

0 التعليقات:

إرسال تعليق